Alhamdulillah, kenduri walimatulurus binti saya mustaid kesemuanya. Sehingga ini kali ketiga kami membuat kenduri kesyukuran kerana perkahwinan. Kenduri walimatulurus Nur Hydayati (15 Mei 2010)telah selamat berlangsung dengan sederhana tetapi meriah. Kami mengadakan kenduri kali ini berkembar dengan kenduri arwah emak Mek Mas, yang telah masuk 40 hari lebih sedikit dan kenduri arwah Muhammad Afif yang telah masuk 6 bulan lebih (21 Oktober 2009). Sebab itulah mud majlis kali ini tabularasa dan melankolik.

Pada setahun setengah yang lalu, kami kenduri juga. Kenduri untuk Nur Hazwani. Selepas Aidil Adha. Selepas majlis, si anak mendapat tawaran untuk melanjutkan pengajian peringkat serjana muda di UTHM, Batu Pahat. Sekarang sudah pun mendapat cahaya mata pertama (Muhammad Farhan Haziq). Kak Long Nur Harliana telah setahun setengah mendapat cahaya mata pertama selepas dua kematian sebelumnya. Inilah pengaturcaraan yang maha Esa. Muhammad Ammar telah pun boleh berlari dan telah menampakkan kepintarannya.

Menghabiskan masa perkhidmatan selama 2 tahun lebih ini, aku akan melangkah dengan penuh yakin. Akan dihiasi banyak lagi program-program untuk sekolah dan masjid dengan kreatif ICT. Akan digabung jalin masjid dan sekolah, politik A dan politik B demi mencari kedamaian abadi, di dalam sebuah negara berdaulah Malaysia kini.

0 comments:

Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama